اخبار مصر
Akhbar Alsabah اخبار الصباح
فيديوهات مصرية
السيسي خليفة أحمد شفيق
السيسي أحمد شفيق ذكرت الإعلامية آيات عرابي أن عبارة "احنا اتهزينا وأنا لأ"، التي قالها عبدالفتاح السيسي، قائد الانقلاب العسكري، لا تقل عبقرية عن جملة أحمد شفيق، رئيس الوزراء الأسبق "انت لو جيت تعمل في صفك انهاردة الصناعي هتلاقي كل الأركان اتحولت لكراهة أكتر منها مش في صفك دلوقتي"، معتبرة أن السيسى خليفة شفيق.
وقالت عرابي في تدوينة عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "(احنا اتهزينا وأنا لأ عشان أنا المفروض متهزش ومينفعش اتهز واحنا المفروض منتهزش)، التي قالها ابن سعاد أثناء عطل مفاجيء في الفلاتر، لا تقل عبقرية عن جملة المرحوم شفيق (انت لو جيت تعمل في صفك انهاردة الصناعي هتلاقي كل الاركان اتحولت لكراهة أكتر منها مش في صفك دلوقتي)".
وتابعت: "حاول تجرب الجملة دي عشر مرات من غير ما تتلخبط زي (طبق طبقنا طبق في طبقكم .. الخ).. الكائنات دي كان ممكن لو اتولدوا من كذا قرن، كانوا اخدوا مكانهم في كتاب أخبار الحمقى والمغفلين".
وأردفت عرابي: "كلام لا يصدر إلا عن نزلاء السراية الصفرا، الذين يرتدون الكسرولات وطاسات التيفال على رؤوسهم.. كل ما أشوف أبو فلاتر افتكر مشهد محمد هنيدي في فيلم سور الصين العظيم، لما رفض ياكل وقال للبنت (دا عندنا بيموتوه بالشبشب).
سياسة | المصدر: رصد | تاريخ النشر : الثلاثاء 04 نوفمبر 2014
أحدث الأخبار (سياسة)
تعليقات القراء
موقع أخبار الصباح على الفيسبوك
Akhbar Alsabah
أخبار الصباح على التويتر
خدمة أخر الأخبار
أضف بريدك الإليكتروني
للحصول على أخر أخبار مصر
الإشتراك سهل و مجاني
يمكنكم متابعة احدث اخبارنا عن طريق شبكات التواصل الاجتماعى المختلفة
facebooktwitterRss
2016®أخبار الصباح AkhbarAlsabah.com